ברגע שדלת הגן נסגרת...

ברגע שדלת הגן נסגרת, וההורים יוצאים לדרכם, מתחיל לו יום חדש בגן. בבלוג זה אתן הצצה לעולם הזה. עולם של קונפליקטים, סודות, צחוקים, אינטימיות, צרחות, בכי, קסם והשתאות של גילוי ולימוד יחד עם מרכיבים נוספים שכמעט ולא מדוברים.
הבלוג מיועד להורים לילדים בגיל הגן, לגננות ונשות צוות וכל המתעניין.
חשוב לציין: הרשומות להלן לא כוללות אף פרט מהגן בו אני עובדת. אם נמצא דמיון- הרי שהוא מקרי בלבד.







יום שלישי, 25 ביולי 2017

שיחות פרטניות עם הורים

הקדמה- כשבתי האמצעית היתה בגן טרום-טרום חובה, נרשמתי ברשימה לשיחה עם הגננת. השיחה נקבעה לשמונה בערב, בלילה חורפי וגשום. חשבתי לעצמי שחשוב לי מספיק לשמוע על הבת שלי כדי לצאת בגשם ובחושך אל הגן.
כשהגעתי לגן הגננת הוציאה גליון נייר ועברה איתי על הישגי הילדה. הילדה היתה בת שלש וחצי ואלו הישגיה: היא יודעת לגזור די טוב, היא סופרת עד עשר אבל מדלגת על שבע, היא מציירת עיגול אבל לא כ"כ משולש...היא הראתה לי ציורים שלה והסבירה שרואים שהיא כבר מציירת עיגולים אבל כשביקשו ממנה לצייר ילדה לא כ"כ הלך לה, דפי עבודה שעשתה יחד איתה ומראים שהיא יודעת למרוח פלסטלינה על הקווים שהגננת ציירה.
הסתכלתי המומה אל הגננת- למה זה בכלל חשוב לי לדעת אם בת השלש שלי גוזרת או לא? ולגבי הספירה עד עשר- מה נותן לי המידע הזה? הרי אני יודעת איך היא סופרת או לא סופרת, ציורים שלה יש לי למכביר בבית...
מה שאני לא יודעת זה מי החברים שלה, איך היא מתמודדת עם תסכול בגן? מה היא אוהבת לעשות, באיזה מרכזים היא אוהבת לשחק? האם היא משתתפת במפגשים? האם יש איזה משהו שהיא אמרה או עשתה שאת- הגננת- ראית ויכולה לספר לי?
לא אמרתי לגננת כלום...הרשימה שלה היתה מאד מפורטת וראו שהיא ישבה עם הילדה וכתבה ובדקה ומיפתה. היא השקיעה והיא יושבת לבד בגן בלילה גשום ומחכה להורים...הודיתי לה והלכתי. הלכתי בתחושה שהיה מיותר.

ושוב כעבור כמה שנים, אותה אסיפת הורים בדיוק עם בת הזקונים שלי. גן טרום-טרום, הפעם הפגישה בשלש בצהריים, ואנו יושבות בחוץ בשמש כי בפנים עוד צהרון- ואותם טורים, אותם דפים, כמעט אותו דיווח. חוץ מזה שהקטנה ידעה לספור עד 20 כבר בגיל שלש וחצי והגננת טענה שהיא סופרת רק עד שש. כשהגננת ישבה איתה אחד על אחד הקטנה ספרה עד שש. והגננת מילאה בטבלה שלה- סופרת עד שש.
גם הפעם לא אמרתי כלום לגננת. אמנם שאלתי קצת וניסיתי לכוון לשמוע יותר אבל השעה היתה חמה ולגננת היו עוד הורים בתור- והיא גם ישבה ועבדה וראו שהשקיעה. אמרתי תודה רבה והלכתי. היה מיותר.

ההקדמה (הדי ארוכה) באה להגיד- לפעמים גננות הן גננות טובות ומשקיעות, עושות מהלב ומהנשמה ועדיין- מפספסות.
במקרה של אסיפות הורים שעובדות רק לפי מיפויים- הפספוס גדול מאד. למעשה מחטיא את המטרה לגמרי.

הסכם אופק חדש מחייב כל גננת ל2 אסיפות הורים פרטניות בשנה.
אחת בסביבות נובמבר- דצמבר ואחת לקראת סוף השנה.

כל גננת מנהלת את השיחות האלו כפי שהיא מאמינה. אני אימצתי את המודל של-
בסוף נובמר שיחת הורים פרטנית עם ההורים בלבד.
ביוני- שיחת הורים מסכמה להורים יחד עם הילד.

בנובמבר השיחה מיועדת לתת להורה תמונת מצב של ילדו בגן לאחר שלשה חודשים שהוא בגן.
בשלשת החודשים האלו הגננת כבר ראתה אותו מספיק בכל מיני אינטראקציות- חברתיות, ריגשיות, לימודיות, התפתחותיות, התנהגותיות- ויכולה לתת תמונה די רחבה על הילד. מהן נקודות החוזק שלו ועל מה כדאי לעבוד או לשים דגש. היא יכולה לראות כבר אם יש צורך בהתבוננות מקצועית של התפתחות הילד לצורך הפניה אפשרית לקלינאות תקשורת למשל או כל צורך התפתחותי אחר. השיחה נועדה גם לתת להורה במה פתוחה לשאול, לספר, לשתף- לא רק בנוגע לילד אלא גם בנוגע לתחושות של ההורה בנוגע לגן.

לקראת השיחות, כחודש לפני, אני לוקחת מחברת חדשה ובראש כל דף שם של ילד.
אני מחלקת את הדף לקטגוריות:
כללי, התנהגותי, רגשי, חברתי, קוגנטיבי (לימודי), התפתחותי.
במהלך היום אני צופה בילדים בלי לקחת לזה זמן מיוחד אבל עם הראש לכיוון הקטגוריות. בסופי יום אני פותחת וממלאה לפי מה שראיתי. משפטים קצרים ממש. ראשי פרקים.
לא עבור כל הילדים אני אכתוב אבל לאט לאט המחברת תתמלא במשפטים קצרים שהם תזכורת עבורי למה ראיתי.
בערבים, בזמני החופשי, בבית קפה בבוקר חופשי, אני יושבת וממלאה את הדפים האלו. עבורי זה חלק מהעבודה ובמקום להסתכל על זה כעל עול- אני מסתכלת על זה כעל כלי עזר. כאשר אני מפרטת על כל ילד לפי הקטגוריות- קל לי הרבה יותר להתנהל בגן כי הכל מסודר לי בראש.
כשמתקרב מועד פגישות ההורים אני מפרסמת להורים לוח לשיבוץ. ואז אני עוברת על הדפים ומסמנת במרקר מקומות שנשארו לי ריקים- למשל ילד מסויים שאני ממש לא זוכרת איך הוא מבחינה התפתחותית בקטע של מוטוריקה עדינה- לא זוכרת אם ראיתי אותו גוזר או כותב וקשה לי לדעת אם יש שם קושי...בכ"ז מדובר בתחילת השנה. כשאני ממרקרת מוטוריקה עדינה- אני בודקת כמה ילדים מירקרתי ולמחרת יוצרת קבוצה שאליה אני מזמינה את כל הילדים הללו- ולא בצורת מבחן או בדיקה אלא בצורת קבוצה עבודה- נותנת להם למשל דף שעליו ציירתי קווים ישרים, מפותלים, זיגזג- תלוי בגיל הילדים, נותנת להם מספריים ומסתכלת. מי לא יודע בכלל לאחוז, מי מצליח לגזור. וכך אני יודעת מה המצב בתחום הזה. בסוף היום מוסיפה במחברת את המידע שאספתי. משתדלת לא לכתוב לייד הילדים כי הם מסתקרנים...ובמקום מסויים הם מרגישים שהם במבחן.
אגב, ילד שלא יודע לאחוז מספריים או לגזור- בגן טרום-טרום חובה אין כאן מקום לדווח להורים. זאת לא משימה שילד בן שלש אמור לדעת. יש כאן מקום לקחת את המשימה הזאת- ללמד אותו לאחוז ולגזור עד לסוף השנה.
אגב דווקא ילד שכן יודע לאחוז ולגזור- יש כאן מקום לדווח להורים שלו- לשמח אותם. למה לא?

שיחת ההורים מתבצעת כך-
ראשית ניתן להורה מקום. לשתף, לספר איך הוא מרגיש את הילד מאז שנכנס לגן? האם הוא מרגיש שלילד שלו טוב? האם הוא כהורה מרגיש טוב בגן שלנו? האם יש לו שאלות? השגות? האם יש משהו שהוא רוצה לבקש?
לאחר שההורה דיבר- ואנו הקשבנו והתייחסנו בכבוד. נעבור למה שלנו יש לספר להורה.
ראשית נפתח בתיאור כללי של הילד ובתיאור זה נאמר אך ורק דברים חיוביים. התרגיל שאני עושה לקראת התיאור הזה- מעלה את הילד בדמיוני וחושבת על כל הדברים החמודים בו. ילד חייכן, חברותי, מקסים, שובב, אנרגטי, יצירתי- לכל ילד אפשר למצוא נקודות יפות.
ולאחר מכן עוברים לפי קטגוריות-
כדוגמא אתן את הקטגוריה ההתנהגותית:- איך הוא יושב במפגשים, איך הוא יושב בשולחן האוכל? איך הוא מתנהג במשחק החופשי, האם הוא שומר על גבולות גופו (מילים יפות לדבר על ילד שמרביץ, נושך וכו'), האם הוא מקבל מרות מבוגרים? גם כאן, חשוב לתת את החיובי לפני השלילי. ואם יש שלילי- לחשוב היטב איך אתן מתנסחות. למשל ילד שמפריע כל הזמן במפגשים- אפשר לומר- קשה לו קצת לשבת במפגש, לא תמיד הוא פנוי להקשבה. לומר זאת בחיוך, בהבנה ובאהבה. להחזיר להורים את הכדור- האם זה נשמע לכם מוכר? מתאים לילד שלכם? לפעמים הורים יחייכו ויודו שאכן לילד יש קוצים, לפעמים הם יהיו בהכחשה מוחלטת ולא יאמינו למשמע אוזניהם...בכל מקרה אתן דיווחתן. וזה מתועד. תוכלו לומר להורים- שמחה לשמוע שבבית זה לא כך, אולי אלו רק קשיים של תחילת השנה. נמשיך לעקוב ונעדכן.  אל תתעקשו.
אם זה במצב ממש קשה של ילד שהורס מפגשים- שווה לשקול יחד עם ההורים אופציות חינוכיות- למשל "לילד ממש קשה לשבת לאורך זמן, הוא מאד אוהב להיות במרכז ולא תמיד מתאפשר לתת לו לדבר או לבחור תמיד בו, לכן רציתי לשתף אותך- מה דעתך שמידי פעם, כשאנו רואות שממש קשה לו במפגש, במקום לכעוס עליו או לתת לו הרגשה של מפריע,  נאפשר לו לצאת קצת לחצר לביצוע משימה כלשהי? או אולי לשבת על שולחן לייד המפגש ולהרכיב פאזל?"
(למרות שילד שעד כדי כך קשה לו בגן- לרוב ניצור את השיחה עם ההורים במיוחד ולא כחלק משיחות ההורים השגרתיות)

בקצרה אתן כמה שאלות למיקוד בשאר הקטגוריות-
קוגנטיבית: האם הילד מבין מה נלמד במפגשים? האם הוא משתתף ויודע לענות לשאלות? האם הוא בעצמו שואל שאלות? האם יש לו ידע עולם תואם לגילו? (לפחות הבסיס- צבעים, צורות, חיות), האם הוא יודע לספור? למנות? האם הוא יודע לאחוז בספר? לדפדף?
התפתחותית: שפה, מובנות דיבור, תקשורת, מוטוריקה גסה ועדינה, מצב הגמילה (זהו תחום חשוב כיוון שפעמים רבות גננות הטרום-טרום יהיו הראשונות לזהות קושי והפניה מוקדמת למכון להתפתחות הילד משמעותית מאד. לא רוצה לכתוב יכולה להציל כי זה עלול להשמע דרמטי מידי אבל במובן מסויים זה כך. לעומת זאת הפניה שגויה שבה הרופא יגיד- הכל בסדר אצל הילד הזה. עוד לא עשתה שום נזק).
ריגשית: האם הילד שמח בגן? האם הוא נכנס למצבי רוח? האם הוא מרבה לבכות? האם הוא מתוסכל בקלות? איך הוא מגיב לשינויים? לכניסת אנשים זרים לגן?
 חברתית: האם לילד יש חברים? האם הוא מסוגל להתחבר? אל הצוות? אל בני גילו?  האם הוא מקובל או אולי דחוי? איך הוא מגיב כשמזמינים אותו לשחק? כשמעליבים אותו? בתחום החברתי כדאי להציע להורים מפגשי משחק אחר הצהריים. יש הורים שלא מודעים לאופציה הזאת או חושבים שהילדים צעירים מידי...כדאי להסביר להם על חשיבות של המפגש אחר הצהריים ועל הקשר בין מפגשים כאלה להמשך החברות למחרת בגן. אפשר גם להציע על חוגים ששמענו שילדים אחרים מהגן רשומים אליהם.

כמובן שבכל קטגוריה ניתן קודם את החוזקות של הילד בקטגוריה ואם אין שום דבר שלילי להגיד-אדרבא! לרוב הילדים יהיו לנו בעיקר דברים חיוביים לומר.

התפקיד שלנו לגדל ילדים בריאים בנפשם וברוחם. ילדי הטרום-טרום כל כך עדינים וגמישים ורגישים- התחומים האלו ממש נבנים אצלם והתפקיד שלנו כמחנכות וכמגדלות ליצור להם את המיכל הבטוח שיצמיח אותם חזקים ובטוחים.
ואת זה נוכל לעשות רק בשיתוף פעולה ופתיחות מלאה מול ההורים.

בטור הבא אספר על פגישות סיום שנה יחד עם הילדים ואתן רעיון יפה לביצוע הפגישה. אלו כמובן פגישות אחרות לגמרי.

גננת שרוצה לקבל דוגמא מלאה לדיווח מהסוג שתיארתי כאן (ללא פרטים מזהים כמובן) תשאיר לי מייל ואשלח לה.



148 תגובות:

  1. היי אשמח לדוגמא שתשלח אליי במייל
    Shiranariel5@gmail.com

    השבמחק
    תשובות
    1. שלחתי לך דוגמא לשתי שיחות הורים - ללא פרטים מזהים

      מחק
    2. אשמח שתשלחי לי דוגמא.sharona360@gmail.com תודה רבה

      מחק
    3. היי, אשמח לקבל דוגמא לפגישות, תודה
      galit.zion@gmail.com

      מחק
    4. אשמח גם daniel89891@walla.com

      מחק
    5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
    6. היי אפשר לקבל גם למייל?
      Mor.farag@gmail.com

      מחק
  2. איזה כיף שמצאתי את הבלוג שלך. ממש מקסים
    אשמח לקבל דוגמא לדיווח
    ritaso104@walla.co.il

    השבמחק
  3. היי כתיבה מצויינת ... אשמח לקבל גם את 2 הדוגמאות:
    Michalelias2003@gmail.com

    השבמחק
  4. תודה רבה. שלחתי לכן דוגמאות.

    השבמחק
  5. אשמח לקבל למייל שלי ronit229@walla.co.il תודה רבה!!!!

    השבמחק
  6. nidamichal@gmail.com
    אשמח לקבל דוגמאות. תודה

    השבמחק
  7. אהבתי מאוד את הגישה המכבדת והרואה את הילד כמכלול ואת החשיבות לשיתוף ההורים בכלל ההיבטים! אשמח לקבל דוגמאות! mayach30@gmail.com תודה רבה

    השבמחק
  8. אהבתי את הגישה שלך.נתת לי הרבה נקודות למחשבה.אשמח לקבל דוגמאות נוספות.תודה רבה! rachelibin1990@gmail.com

    השבמחק
  9. אהבתי את הגישה שלך.נתת לי הרבה נקודות למחשבה.אשמח לקבל דוגמאות נוספות.תודה רבה! rachelibin1990@gmail.com

    השבמחק
  10. מעניין...חומר למחשבה.
    אשמח לקבל דוגמאות ב
    Lilinca@yahoo.es
    תודה

    השבמחק
  11. כתבת מקסים!!! אשמח לקבל דוגמא ולעשות שינוי orlycom5@gmail.com תודה

    השבמחק
  12. שמחה לשמוע! שלחתי לכולכן

    השבמחק
  13. מהמם. תודה רבה. אשמח גם לקבל דוגמא היותוזאת השנה הראשונה שאני העסוק בשיחות אישיות. yuliapetros@gmail.com

    השבמחק
  14. תודה רבה מעניין מאוד . אשמח גם לדוגמה למייל meravboxster@gmail.com

    השבמחק
  15. נהניתי לקרוא, תודה רבה על השיתוף.
    אשמח גם אני לקבל דוגמא:
    oritorit12@gmail.com

    השבמחק
  16. היי אני ממש נהנת לקרוא את הבלוג שלך ולמדה ממנו רבות. אשמח לקבל דוגמאות portzi77@gmail.com

    השבמחק
  17. sariteliz@gmail.com
    אשמח לקבל דוגמא במייל

    השבמחק
  18. אשמח גם.תודה רבה.
    Ganaviv124@gmail.com

    השבמחק
  19. עירית,
    תודה רבה על הבלוג המעשיר והתורם כל כך.
    אשמח לקבל את הדוגמאות למייל
    iritvas@gmail.com

    השבמחק
  20. תודה רבה, אשמח לקבל דוגמא למייל liatksantini@gmail.com

    השבמחק
  21. מידע חשוב מאוד תודה רבה
    אשמח לקבל דוגמאות gdlia_rihan@walla.co.il

    השבמחק
  22. אשמח לקבל
    ganorly2012@gmail.com
    תודה

    השבמחק
  23. היי, אשמח לקבל דוגמא למייל liatksantini@gmail.com

    השבמחק
  24. בלוג מעולה!!!
    אשמח לדוגמא:
    rivka7700@gmail.com

    השבמחק
  25. אשמח מאד לקבל דוגמא של דוח inna_buhshtab@walla.com

    השבמחק
  26. אשמח מאד תודה,
    shirithindi@gmail.com

    השבמחק
  27. שלום. תודה רבה על המאמרים המקצועיים והמועילים! ממש מחכים ונפלא! ופותח המון חומר למחשבה!
    אשמח מאוד לקבל למייל את 2 הדוגמאות הנ"ל, ובכלל, אשמח לקבל עוד הרבה מאמרים וחומרי עזר נוספים. תודה רבה וגדולה!
    Mdadon66@gmail.com

    השבמחק
  28. שלום. תודה רבה על המאמרים המקצועיים והמועילים! ממש מחכים ונפלא! ופותח המון חומר למחשבה!
    אשמח מאוד לקבל למייל את 2 הדוגמאות הנ"ל, ובכלל, אשמח לקבל עוד הרבה מאמרים וחומרי עזר נוספים. תודה רבה וגדולה!
    Mdadon66@gmail.com

    השבמחק
  29. אשמח לדוגמא
    adishaferr@gmail.com

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה אהבתי מאוד. אשמח לדוגמאות במייל hadasush1985@gmail.com

      מחק
    2. מקסים!!!! אשמח לקבל דוגמאות למייל efrat18ziv@gmail.com

      מחק
  30. אשמח לקבל דוגמה iditdafadi@gmail.com נהנתי לקרוא את שכתבת גם אני בדרך הזו של חיזוק כוחות וגישה מכבדת תודה על השיתוף

    השבמחק
  31. היי

    מאוד אהבתי את מה שכתבת
    אשמח לקבל דוגמה למייל
    Keren_tzlil@walla.co.il. תודה מראש

    השבמחק
  32. בלוג מעולה!! לא הבנתי מדוע בטטח לא מדווחים על גזירה? אצלנו זה מופיע כחלק אינטגראלי מהמיפויים שעשינו... אשמח לקבל גם את הדוגמאות-תודה! Yeelarytz@gmail.com

    השבמחק
    תשובות
    1. לדעתי אין ממש התנגדות לדיווח על גזירה אלא העובדה שהופכים את לעיקר

      מחק
  33. היי
    אשמח לקבל את הדוגמאות
    idke@walla.com

    השבמחק
  34. הי בת שבע אשמח לקבל למייל דוגמאות לשיחה
    irisim22@gmail.com
    תודה רבה

    השבמחק
  35. כתבת נכון ומפורט!אוהבתאת הגישה! אשמח לדוגמאות במייל תודה רבה! Zipi8285@gmail.com

    השבמחק
  36. שלום , אשמח לקבל דוגמאות לשיחה
    Alonabass5@gmail.com
    תודה רבה

    השבמחק
  37. אשמח גם לקבל דוגמה למייל.
    תודה
    Nofargali01@gmail.com

    השבמחק
  38. מקסים בלוג מקסים אשמח לקבל דוגמה למייל
    meravkadosh1@gmail.com

    השבמחק
  39. מקסים
    אשמח לקבל ronitzaken@walla.com

    השבמחק
  40. מקסים!!!
    אשמח לקבל את הדוגמאות למייל:
    7921648@gmail.com

    השבמחק
  41. אשמח לקבל דוגמא
    המייל שלי
    haanyzy@gmail.com
    תודה רבה

    השבמחק
  42. נהנתי לקרוא אשמח לדוגמאות במייל כל הכבוד
    Shanilotan6@gmail.com

    השבמחק
  43. היי כתיבה נהדרת! אשמח לקבל דוגמא למייל
    noaw83@gmail.com
    תודה

    השבמחק
  44. meytal_ezra@walla.com
    כתיבה מעולה!
    אשמח לדוגמא

    השבמחק
  45. ממש העשרת !!!
    אשמח לקבל את הפירוט תודה !

    השבמחק
  46. המייל שלי
    Shirani02020@walla.com

    השבמחק
  47. היי
    אשמח גם לקבל בבקשה דוגמאות למייל
    hilasap@gmail.com
    תודה רבה!

    השבמחק
  48. בת שבע יקרה שמי שני לוטן גננת ומדריכה במשרד החינוך. הבלוג שלך נפלא ואיכותי. כל הכבוד. אשמח לקבל דוגמאות לשיחות פרטניות עם הורים
    shanilotan6@gmail.com

    השבמחק
  49. אני משתדלת לשלוח לכל מי ששולחת מייל, אם פיספסתי מישהי, סליחה. שילחו לי שוב

    השבמחק
  50. הי. אשמח גם לדוגמא.
    gilyadom@gmail.com

    השבמחק
  51. אודה לך אם תוכלי לשלוח לי את הדוגמאות shushgan@gmail.com

    השבמחק
  52. שלום בת שבע
    אפשר בבקשה לקבל דוגמא למייל
    linoyadika@gmail.com

    השבמחק
    תשובות
    1. היי בת שבע
      פוסט מעניין , מעשיר ומלמד (כמו כל הפוסטים שלך).
      תודה על הפירוט וההשקעה :)
      גם אני אשמח לקבל שיחה לדוגמה. תודה.
      tahel-k@zahav.net.il

      מחק
  53. אשמח לקבל דוגמא
    sharonmo22@gmail.com

    השבמחק
  54. שלום בת שבע, אשמח מאוד לקבל דוגמא למייל ofrush21@gmail.com

    השבמחק
  55. היי תודה על המידע
    מעוניינת שתשלחי לי גם דוגמה.
    hagar2401@gmail.com

    השבמחק
  56. הי מקווה שזה רלוונטי עדיין אשמח מאד שתשלחי לי
    ilanit1515@gamil.com

    השבמחק
  57. אשמח לקבל אימייל דוגמא

    השבמחק
  58. מתחברת מאוד לגישה שלך, אשמח לקבל דוגמאות לכך.
    zivadi72@gmail.com

    השבמחק
  59. אשמח גם לקבל דוגמא למייל
    Tehila0511@gmail.com

    השבמחק
  60. כתבת כל כך יפה. אשמח לקבל מימך מייל עם פרוט תוכן המפגשים.
    תודה
    yifat1969@gmail.com

    השבמחק
  61. כתבת מקסים! אשמח שתשלחי לי דוגמא לשיחות סוף שנה הורה ילד netacohen25@gmail.com
    תודה

    השבמחק
  62. תודה רבה, המאמר הזה עזר לי מאוד, אשמח לדוגמא מלאה למייל:

    aezra110574@gmail.com

    עליזה

    השבמחק
  63. היי אשמח לדוגמה בבקשה.
    Mirit32@gmail.com

    השבמחק
  64. אשמח בבקשה לדוגמא..
    rivkamontif@gmail.com

    השבמחק
  65. מקסים, אשמח גם לדוגמא
    Liatlev6@gmail.com

    השבמחק
  66. גישה נהדרת.
    אשמח לחומרים במיילמ

    השבמחק
  67. אשמח לקבל דוגמאות של דיוח למייל 1975hagit@gmail.com

    השבמחק
  68. שמחתמ לקרוא את הבלוג שלך

    revitalh8@ gmail.com

    השבמחק
  69. היי מאוד היתרשמתי אשמח אם תשלחי לי דף הנחייה אל מול הורים בשיחות אישיות ועוד כל חומר בנושא .תודהה גלי חן

    השבמחק
  70. היי יקרה התרשמתי מאוד אשמח לקבל דוגמא ואו דוגמאות לדוחות שלך gali 94772@gmail.com

    השבמחק
  71. הי, התחברתי מאוד לדברים שכתבת אשמח אם תשלחי לי דוגמא לדף סיכום לשיחות אישיות. תודה רבה dvorabar@gmail.com

    השבמחק
  72. מאוד מעניין וחשוב אשמח לקבל דוגמא למייל shavit40@gmail.com

    השבמחק
  73. נהנתי מאוד ממה שכתבת,גישה מועילה מאוד ואכן אני מיישמת לאחר ששיתפת. זה היה לעזר רב.אשמח לקבל דיווח מלא של שיחות אישיות מהסוג שתיארת
    המייל שלי
    meyrav77@gmail.com

    השבמחק
  74. נהנתי מאוד ממה שכתבת אודה לך אם תוכלי לשלוח לידיווח מלא תודה מראש

    השבמחק
  75. היי, יופי של בלוג!!
    אודה מאוד לקבלת הדיווח.

    תודה רבה
    nira.shaked1010@gmail.com

    השבמחק
  76. אלופה! אני כגננת מסכימה איתך על פגישות פרטניות עם ההורים אבל אצלי מאוד מתעקשים להשמיע ולספר על הילד ולכן מאפשרת שיחות תחילת שנה אמצע וסוף חשוב לשמוע אותם היכן התחנך ומה הציפיות שלהם.
    אשמח לכל שיחה מעניינת שלך עם הורים תודה ושנה טובה

    השבמחק
  77. היי אהבתי מאוד את הבלוג אשמח לקבל את הדוגמא לדיווח
    rshmilovich@gmail.com

    השבמחק
  78. נהניתי מאוד לקרא את המאמר מפורט ומוסבר יפה אשמח לקבל דוגמא למייל
    Sigalit137@gmail.com

    השבמחק
  79. אשמח לקבל במייל babusha180@gmail.com

    השבמחק
  80. אשמח לקבל בבקשה
    Bathen1423@gmail.com

    השבמחק
  81. אשמח לדוגמא בבקשה!
    adishaferr@gmail.com

    השבמחק
  82. אשמח לשתי הדוגמאות בבקשה

    השבמחק
  83. הי
    אשמח גם לקבל דוגמא.
    תודה רבה

    השבמחק
  84. אשמח מאוד לקבל דוגמה במייל, תודה רבה!

    השבמחק
  85. המייל שלי Tal.elisha1107@gmail.com

    השבמחק
  86. אשמח גם לקבל 1ganhartsit@gmail.com

    השבמחק
  87. אשמח גם לקבל etizangi5@gmail.com

    השבמחק
  88. שמחתי כל כך לקרוא את הבלוג. בדיוק במקום ובזמן.
    אשמח לקבל למייל דוגמא של טבלה למילוי או משהו נוסף שיכול לעזור.
    livnat399@gmail.com
    ,usv

    השבמחק
  89. איזה כתיבה מקסימה, נותן השראה. אשמח לקבל למייל דוגמא:
    rivkybar@gmail.com

    השבמחק
    תשובות
    1. נהנתי לקרא את מה שכתבת וזה כ"כ נכון. תרם לי רבות ופתח חומר למחשבה.
      אשמח לקבל דוגמא של דיווח
      תודה

      מחק
  90. הסבר מפורט ומנוסח בצורה יפה מאוד.
    אכן חומר למחשבה.
    אשמח לדוגמא למפגשים הבאים.
    Ronbenh@gmail.com
    המון תודה
    רונה

    השבמחק
  91. אשמח גם לדוגמא
    למייל denamo313@gmail.com
    תודה

    השבמחק
  92. אשמח ללדוגמא במייל

    השבמחק
  93. גם אני אשמח לדוגמא במייל amarmichal1@gmail.com

    השבמחק
  94. בוקר טוב. אשמח לקבל דוגמא במייל. cyraccah25@gmail.com

    השבמחק
  95. אשמח תודה מראש
    Shoshibenzi@gmail.com

    השבמחק
  96. היי אשמח לקבל דוגמא במייל
    morancohen1994@gmail.com

    השבמחק
  97. הי אשמח לקבל דוגמא shavit40@gmai.com

    השבמחק
  98. הי, אשמח לקבל דוגמא
    sharonmo22@gmail.com

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אשמח בבקשה לקבל דוגמא
      hilacohen410@gmail.com

      מחק
  99. שלום, כתבתה מאד יפה ומדוייקת... אשמח לקבל דוגמא... תודה על השיתוף
    Tanya13170@gmail.com

    השבמחק
  100. שלום, אשמח מאוד לקבל דוגמא
    תודה רבה
    Shanim100@gmail.com

    השבמחק
  101. אשמח לקבל דוגמא לשיחות הורים. תודה רבה !
    jRachel7@gmail.com

    השבמחק
  102. אשמח לקבל דוגמא לשיחות הורים ,תודה.
    Adizarfati7@gmail.com

    השבמחק
  103. כתבת מקסים אשמח לדוגמא לשיחות הורים תודה רבה המייל שלי: benp995@walla.com

    השבמחק
  104. כתבת מקסים אשמח לדוגמא לשיחות הורים תודה רבה המייל שלי ilanitaflalo@gmail.com

    השבמחק
  105. שלום, אשמח לקבל דוגמא לשיחת עם הורים sharon.kno@gmail.com

    השבמחק
  106. אשמח לקבל דוגמא למייל hodaya6890@gmail.com

    השבמחק
  107. תודה רבה לך על התאור המפורט והמנומק עזרת לי מאוד ואשמח לקבל דוגמא!
    adishalev1901@gmail.com

    השבמחק
  108. כל כך נכון.. אשמח לקבל דוגמא למייל, talia395@gmail.com

    השבמחק
  109. היי את כל כך מדוייקת! אשמח לקבל דוגמא למייל Orithadar6318@gmail.com

    השבמחק
  110. שלום, תודה על הכתיבה המפורטת, עושה לי סדר בראש.
    אשמח לקבל את הדוגמא למייל natali.sivik@gmail.com
    תודה רבה

    השבמחק
  111. היי,מאוד אהבתי את הכתיבה שלך!
    אני אשמח לקבל דוגמא לאימייל
    pinkasovitz@gmail.com

    השבמחק
  112. אשמח למייל לשיחה עם גננת לשיחות אמצע שנה בחינוך עיכוב התפתחות pnpn5891@gmail.com

    השבמחק
  113. שלום, איזה כתיבה מקסימה, נותן השראה. אשמח לקבל למייל דוגמא:
    alona.kfarmasaryk@gmail.com

    השבמחק
  114. יישר כח.
    אשמח גם לקבל במייל.
    yafit199910@gmail.com

    השבמחק
  115. אהבתי את הגישה
    אשמח לדוגמא במייל
    sdini93@gmail.com

    השבמחק
  116. תודה רבה, עזר לי מאוד, אשמח לדף סיכום אמצא שנה
    Yaelzonsh28@gmail.com

    השבמחק
  117. היי אשמח לדוגמא danida011@gmail.com

    השבמחק
  118. היי אשמח גם לדוגמא Miri702@Walla. Com

    השבמחק
  119. אשמח גם לקבל בבקשה דוגמאות למייל dsudmi@gmail.com

    השבמחק
  120. הי. אשמח מאוד לקבל דוגמא. תודה לך. כתבת מאוד יפה.
    Mrbl4780@gmail.com

    השבמחק
  121. היי אשמח לקבל דוגמה תודה לך
    walaa.alshaer@hitmail.com

    השבמחק
  122. היי אשמח מאוד לקבל דוגמה
    Walaa.alshaer@hotmail.com

    השבמחק
  123. אשמח לדוגמא yosefshiran3@gmail.com

    השבמחק
  124. אשמח בבקשה לקבל את הדוגמא!
    idiiit123@gmail.com

    השבמחק
  125. אשמח לקבל במייל שלי דוגמאות לגיל הרך 1-2
    kawkab-egbareya@hotmail.co.uk

    השבמחק
  126. היי אפשר לקבל דוגמא saragershi@gmail.com

    השבמחק