ברגע שדלת הגן נסגרת...

ברגע שדלת הגן נסגרת, וההורים יוצאים לדרכם, מתחיל לו יום חדש בגן. בבלוג זה אתן הצצה לעולם הזה. עולם של קונפליקטים, סודות, צחוקים, אינטימיות, צרחות, בכי, קסם והשתאות של גילוי ולימוד יחד עם מרכיבים נוספים שכמעט ולא מדוברים.
הבלוג מיועד להורים לילדים בגיל הגן, לגננות ונשות צוות וכל המתעניין.
חשוב לציין: הרשומות להלן לא כוללות אף פרט מהגן בו אני עובדת. אם נמצא דמיון- הרי שהוא מקרי בלבד.







יום ראשון, 22 במאי 2011

הרהורים ולבטים פוסט-פוסטיים בעקבות עניין בר-כוכבא

בעקבות הפוסט הקודם בו תארתי את החלטתי לא ללמד השנה על בר-כוכבא היו לי כמה דיונים מעניינים עם גננת שאני מעריכה והיא טענה שלמרות שהיא מסכימה איתי- היא כן מלמדת על בר-כוכבא כיוון שהיא לא רוצה ליצור פער בין ילדי הגן שלה לשאר הילדים. כלומר- כל עוד זאת לא החלטה מערכתית כוללת- היא לא יכולה להרשות לעצמה לקחת את ההחלטה וכשהילדים יגיעו לכיתה א' וידברו על בר-כוכבא, הם לא יבינו על מה מדובר. בכלל, היא יכולה ללמד על בר-כוכבא בדרך אגב, בלי להקדיש לעניין תשומת לב רגשית גדולה מידי. תתרכזי בסיפור על האריה שהכיר אותו מאז שהיה גור - מודה שאני לא מכירה את הסיפור.
אני עוד לא סגורה על עצמי מה עמדתי בעניין. אני מניחה שלשנות מיתוס זה דבר די גדול- כנראה גדול מידי בשבילי לקחת על עצמי. אולי אפילו מגלומני מצדי להחליט על דעת עצמי להוציא את הנושא הזה מהרפרטואר של חגי ישראל.
קשה לי לדמיין את עצמי מלמדת את הילדים שבר-כוכבא היה גיבור אבל אני מניחה שאני יכולה להכניס את זה ללימוד הביקורתי. להשתמש בסיפור הזה כדי לדון בשאלה- מהי גבורה ומיהו גיבור אמיתי. זהו נושא שמאד קשור לעולם הילדים וקשור להרבה נושאים שמעסיקים את הילדים.
אם כך, אני חוזרת בי מהכרזתי החד משמעית.
אולי בל"ג בעומר הבא, אחזור לדווח איך ומה :-)

2 תגובות:

  1. ביקורתיות זה מעולה!

    נעמה

    השבמחק
  2. האמת, לי פחות ברור שיהיה כ-זה אסון אם הילידם יגיעו לכיתה א' ולא ידעו מי היה בר כוכבא. אז הם ילמדו רק בכיתה א'.
    הרבה יותר בעייתי בעיני לספר לילדים על דמות שאת מרגישה שלא נכון לספר עליה ושאת לא מתחברת אליה ברמה המוסרית.

    השבמחק